Leader Lunch | 17 februari 2022

Met 5 miljoen klanten en 23.000 medewerkers is ABN AMRO een aansprekende speler in de top-3 van de Nederlandse grootbanken. Naast financieel dienstverlener eveneens bekend van haar gelijknamige foundation en sportsponsoring. 

ABN AMRO werkt hard aan haar strategie: A personal bank in the digital age. “Dit vraagt ook van ons een transformatie van een decentrale aanpak naar een flow-to-work L&D model” aldus Jarno Zange (Global Lead Learning Innovation & Development). Samen met Simone Out (People Development Consultant) en Mathijs Schlepers (HR Learning Consultant) geven ze ons een inkijkje in het Learning Experience Eco-systeem binnen de bank. Zo wordt de online ABN AMRO Academy doorontwikkeld tot de interne ‘Booking.com’ voor het laagdrempelig maken van de Training Journey. En aansluitend de eigen ‘Netflix’ implementatie voor ieders gepersonaliseerde smart up- & reskilling. Uitdagend hierbij is de mind-shift van Job-model naar Skill-model om de juiste talenten, op de juiste tijd en plaats in te kunnen zetten binnen de bank. En hoe combineer je de focus op Learner Mindset met de rigide comliancy-eisen die gelden binnen de financiële sector? Natuurlijk staan we stil bij de lessons-learned, en kijken we in de reflectie van de successen zeker ook naar de blauwe plekken.

De Leader Lunch is voor directeuren en managers van opleidingsafdelingen.

Interesse in deelname Leader Lunch?