Skill-First | Leader Lunch 21 maart'24
Wist jij dat De Volksbank al voor het 2e jaar op rij is verkozen tot dé meest klantvriendelijke bank? Als moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen is dit het directe resultaat van de ‘beter voor elkaar’ belofte.
Vanuit deze belofte is de visie “De juiste mensen, met de juiste skills, op de juiste plek” de drijfveer voor Jeff Kortenbosch, Sigrid Stavenuiter en de collega’s van het L&D team. Geïnspireerd door het idee dat Skills dé nieuwe diploma’s zijn is de Volksbank gestart met de implementatie van skills binnen de belangrijkste processen van de Volksbank. Op deze manier geeft de Volksbank steeds meer vorm aan het ontwikkelen van skills & capabilities op individueel, team en organisatieniveau.
De eerste resultaten zijn indrukwekkend met een enorme groei in de zichtbare en meetbare (leer)activiteit op alle niveaus. Samen met Amos de Haas, L&D consultant, heeft de Volksbank een Learning Experience Platform (LXP) en Leermanagementsysteem (LMS) geïmplementeerd die aan de basis liggen van de skillstransformatie. Door systemen alleen gaan mensen echter niet leren. De uitdaging blijft om de collega’s ook echt aan het leren te krijgen naast de dagelijkse prioriteiten in hun werk. In deze Leader Lunch staan Jeff, Sigrid en Amos stil bij wat wel en juist niet werkt binnen deze Skills-First strategie.